SCHIPHOL 20 maart - Weer eens zo'n leuke ervaring met de NS, waarbij ik achteraf nog niet eens goed begrijp hoe ik het wel had moeten doen.
Wat zijn de regeltjes : als je met de Fyra van Schiphol naar Rotterdam wilt, moet je €2,20 toeslag betalen. Op een kaartje van €7,40 is dat veel maar goed dan heb je ook wat. Waarom de NS nog steeds geen vetrektijden en een perron kan geven als je een kaartje koopt is mij een raadsel, maar goed, slimme ideeen bedenk je zelf, die kopier je nu eenmaal niet van de Deutsche Bahn.
Ik kom aan op Schiphol... en loop door naar de grote hal...je weet wel die met het meeting-point en de vele kaartautomaten van de NS... Ik weet dat de Fyra om X uur 41 vertrekt. Ik ben daar om X uur 45 dus een Fyra toeslag kaartje kopen heeft geen zin, want hij is toch al weg. Dan maar naar spoor 6, daar komt over 15 minuten de volgende normale Intercity naar Rotterdam en wat is er aan de hand? de Fyra staat er nog... er is iets met een figuur die door de Spoorwegpolitie uit de trein gehaald moet worden. Kan gebeuren.
Omdat ik de NS nooit echt vertrouw ga ik naar een dame met zo'n rood hoedje... een voorlichtster. "mevrouw, mag ik op de Fyra stappen en alsnog in de trein de toeslag kopen, vanwege deze vertraging?", ze antwoord "Neen, meneer als u in de trein de toeslag koop kost dat 10 euro"."U moet even terug naar boven om bij de kaartautomaat een toeslag kaartje te gaan halen". Flexibiliteit van 0,0, maar uitstekend volgens de regeltjes...
Fijn advies. Maar goed dat ik dat niet heb gedaan,want als ik 3 minuten had gebruikt om een extra kaartje te halen, dan had ik dus mooi m'n trein gemist want de Fyra vertrok na 2 minuten en dan had ik €2,20 teveel betaald voor de normale trein.Sporen ze of sporen ze niet?Alleen al de toon die zo'n dame aanslaat, alsof iedereen in de wereld hun regeltjes moet kennen.
Nootje. De conducteur van die trein stond er bij en keek er naar, dus hij had heel simpel een happy klant kunnen hebben mits hij maar gewoon in deze uitzonderingssituatie een kaartje van €2,20, kon verkopen
Wat zijn de regeltjes : als je met de Fyra van Schiphol naar Rotterdam wilt, moet je €2,20 toeslag betalen. Op een kaartje van €7,40 is dat veel maar goed dan heb je ook wat. Waarom de NS nog steeds geen vetrektijden en een perron kan geven als je een kaartje koopt is mij een raadsel, maar goed, slimme ideeen bedenk je zelf, die kopier je nu eenmaal niet van de Deutsche Bahn.
Ik kom aan op Schiphol... en loop door naar de grote hal...je weet wel die met het meeting-point en de vele kaartautomaten van de NS... Ik weet dat de Fyra om X uur 41 vertrekt. Ik ben daar om X uur 45 dus een Fyra toeslag kaartje kopen heeft geen zin, want hij is toch al weg. Dan maar naar spoor 6, daar komt over 15 minuten de volgende normale Intercity naar Rotterdam en wat is er aan de hand? de Fyra staat er nog... er is iets met een figuur die door de Spoorwegpolitie uit de trein gehaald moet worden. Kan gebeuren.
Omdat ik de NS nooit echt vertrouw ga ik naar een dame met zo'n rood hoedje... een voorlichtster. "mevrouw, mag ik op de Fyra stappen en alsnog in de trein de toeslag kopen, vanwege deze vertraging?", ze antwoord "Neen, meneer als u in de trein de toeslag koop kost dat 10 euro"."U moet even terug naar boven om bij de kaartautomaat een toeslag kaartje te gaan halen". Flexibiliteit van 0,0, maar uitstekend volgens de regeltjes...
Fijn advies. Maar goed dat ik dat niet heb gedaan,want als ik 3 minuten had gebruikt om een extra kaartje te halen, dan had ik dus mooi m'n trein gemist want de Fyra vertrok na 2 minuten en dan had ik €2,20 teveel betaald voor de normale trein.Sporen ze of sporen ze niet?Alleen al de toon die zo'n dame aanslaat, alsof iedereen in de wereld hun regeltjes moet kennen.
Nootje. De conducteur van die trein stond er bij en keek er naar, dus hij had heel simpel een happy klant kunnen hebben mits hij maar gewoon in deze uitzonderingssituatie een kaartje van €2,20, kon verkopen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten